1. Az építőmérnöki alapképzési szak szerkezet-építőmérnöki ágazat és az infrastruktúra-építőmérnöki ágazat meglévő (magasépítési specializáció, közlekedési specializáció) specializációi mellett a reginális szakemberhiány csökkentése érdekében be kell indítani az építéstechnológia és menedzsment specializációt valamint a vízi közmű és vízi környezeti specializációt, szélesítve a magyar nyelvű BSc szintű építőmérnök alapképzés struktúráját.
2. Az építőmérnöki alapképzési szak szerkezet-építőmérnöki és infrastruktúra-építőmérnöki ágazatainak specializációiból új specializációt, az általános vagy kultúrmérnöki specializációt kell kialakítani.
3. A szaktisztítási folyamat lezárultát követően az építőmérnöki alapképzési szakra épülő mesterképzési szakok formálódó új, de alapjaiban a korábbi évektől nem eltérő KKK-i alapján a társintézményekkel és szakmai szervezetekkel együttműködve új képzési programot, új tantervet kell kidolgozni a szerkezet-építőmérnöki mesterképzési, az infrastruktúra-építőmérnöki valamint a földmérő- és térinformatikai mérnöki mesterképzési szakokra.
4. A szaktisztítási folyamat mentén a vízügyi szektor alapvető igényeinek megfelelően megjelenik az építőmérnöki tudományterülethez sorolt vízügyi üzemeltetési mérnök BSEng szintű képzés programja, mely 6 szemeszteres képzésben a klasszikus üzemmérnöki szintű feladatok ellátására képez vízügyi szakembereket. A képzési program kialakítását követően a regionális vízügyhöz kapcsolható szervezetekkel és intézményekkel egyeztetve a képzés beindítása érdekében el kell készíteni ezen új BSEng szak szakindítási anyagát.
5. Fel kell tárni mindazon további képzési programokat – szakirányú továbbképzési szakok, egyéb képzési lehetőségek, stb. – melyek a régióban jelentkező és alapvetően az építőmérnöki tudományterülethez kapcsolhatók.
6. Az Építőmérnöki Tanszék – tudományterületi kompetenciahatárainak megfelelően - az építőmérnöki tudományterülethez tartozó tantárgyak oktatására akkreditált szellemi műhely. Ennek megfelelően – egyetemünk szellemiségéhez, a mindenkori egyetemi vezetés célkitűzéseihez igazodóan – közreműködnünk kell mindazon párhuzamosságok felszámolásában, melyek szakmailag nem, csak bizonyos szűkebb csoportok érdekei mentén indokolhatók, továbbá a szakma mint piac előtt egyértelműen felvállalhatatlanok, tarthatatlanok, a működés szempontjából zavarosak, gazdaságilag pedig károsak.