1. Tanszékünk munkatársainak jelentős része, mint magánszemély rendelkezik mindazon tervezői, szakértői feladatok ellátását biztosító jogosultsági körrel, melyet a szakmagyakorlásra vonatkozó törvények megkövetelnek, s melyeket a Magyar Mérnöki Kamara továbbá a Magyar Építész Kamara ad ki. Ezen komplex jellegű tervezési és szolgáltatási profilunkat intézményesíteni kell annak érdekében, hogy a szakmagyakorlás során felhalmozódott tudás ne csak az oktatásban hasznosuljon. Ennek érdekében már közel egy éve egyeztetéseket folytatunk partnereinkkel olyan SPIN-OFF jellegű cég létrehozására, mely integrálva az egyes szakági mérnöki tevékenységeket új profilt és lehetőségeket ad az Építőmérnöki Tanszék számára.
2. Az építőmérnökök képzéséhez elengedhetetlen a szakmát gyakorló, tényleges ipari gyakorlattal és hiteles, megalapozott szakmai tudással rendelkező külső és belső kollégák oktatásba történő további bevonása. Ennek jegyében – a BSc és az MSc tantervek és tananyagok tartalmi elemeinek egyeztetése mellett – kísérleti jellegű együttműködést kezdtünk a Szabolcs Szatmár Bereg Megyei Mérnöki Kamarával az un. mentor rendszer kialakítására nézve. Ebben a programban elsőként olyan magasépítési specializációt választott hallgatók vesznek majd részt, akik bizonyos tervezési feladataikat, szakmai gyakorlataikat és szakdolgozatuk elkészítését is egy tapasztalt tervező mérnök szárnyai alatt végzik. A kidolgozott modellt a szerzett tapasztalatok alapján az elkövetkező években módosítjuk, ill. további megyei szervezetekkel kívánjuk kiszélesíteni.
3. A szakmához való szorosabb és folyamatos kötődés, valamint a gyakorlatorientált építőmérnök képzés további sikerei érdekében át kell gondolni a BSc szintű építőmérnök képzés szakmától egyébként elsősorban technikailag távol álló duális képzésben történő indítását. Ez a képzési forma elsősorban azokat célozná meg, akik a kialakuló új képzési rendben az un. általános vagy kultúrmérnöki specializációt választják és nem kívánnak MSc tanulmányokat folytatni.
4. Ezen képzési forma létjogosultsága fokozottan érvényesíthető a tervezett vízügyi üzemeltetési mérnök BSeng beindítása esetén, melyhez a régió vizes szakmacsoportjai támogatást kívánnak adni.
5. Hasonlóan a BSc szintű építőmérnök képzésben esetleg megjelenő duális képzési formának a tervezett vízügyi üzemeltetési mérnök BSEng szakot is célszerűnek látjuk már kezdetektől duális jellegű képzésként indítani.