Az Építőmérnöki Tanszék életét az oktatás, a tudomány és a szakmagyakorlás hármas egysége és az ezen területek közötti szoros kapcsolat fogja a továbbiakban is meghatározni. Ennek az egységnek a harmonikus működéséhez, az építőmérnöki tudományterületet művelő Építőmérnöki Tanszék fejlődéséhez biztos személyi, tárgyi és anyagi feltételrendszer szükséges, melyeknek együtt kell a szűkebben értelmezhető célt, a régió fejlődése szempontjából mind anyagi, mind szellemi téren a legmeghatározóbb műszaki értelmiségének, az építőmérnököknek a képzését szolgálni. Az utóbbi évtizedben elért eredmények igazolják fenti elvi álláspont helyességét, a megfontoltan és kiszámítottan elért fenntartható eredmények pedig biztosítják a már korábban felvázolt jövőkép stabilitását. Fentiek alapján a megfontolt, hosszú távon stabil és fenntartható eredmények programját kell folytatnunk.
Az egymáshoz szorosan kapcsolódó és igen nehezen elválasztható eszköz, feltétel és célrendszer elemeit az Építőmérnöki Tanszék az alábbiakban képzeli el